17 Ιουν 2010

Με το ποδήλατο στο χέρι...

* Μετά από τον μεγαλύτερο πεζόδρομο στην Ευρώπη, προφανώς φιλοδοξούμε να αποκτήσουμε και τον πλατύτερο... Αναρωτιέμαι αν η ιδέα της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου είναι προϊόν ειδικής μελέτης (πληρώσαμε δηλαδή κιόλας...) ή απλά ένα αφελές όραμα της Μπιρμπίλη... (stel)

Με το ποδήλατο στο χέρι... της Ρίτσας Μασούρα (στην Καθημερινή)

Και ξαφνικά εν μέσω μιας μη αναμενόμενης υποβάθμισης της Moody’s, η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη θέλησε να μας προσφέρει σταγόνες αισιοδοξίας. Λογικό. Οταν μια κυβέρνηση διακρίνει γύρω της τον διάχυτο καθηλωτικό φόβο έχει καθήκον να στήνει οράματα. Οι άνθρωποι, ακόμη και στα καλύτερά τους, αρέσκονται στα οράματα. Τους δίνουν την αίσθηση της συνέχειας. Φανταστείτε τώρα πόσο καταλυτικό ρόλο μπορεί να παίξει για τον απογοητευμένο πολίτη το «ανέξοδο» γι’ αυτόν όραμα της ανάπλασης της Αθήνας. Τουλάχιστον να ’χουμε μια όμορφη πόλη, λένε όλοι.

Η υπουργός, σεμνή όπως πάντα, μας έκανε να νιώσουμε ότι σε μικρό χρονικό διάστημα θα αξιωθούμε μια εξευγενισμένη πόλη με πάρκα και κορωνίδα το μητροπολιτικό πάρκο του Ελληνικού, με μικρά κηπάρια, όπου ανέμελοι γονείς θα παίζουν με παιδιά-δυνάστες, με μονοδρομήσεις οδικών αρτηριών, με πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου προκειμένου να εξελιχθεί σε ποδηλατόδρομο, με παρεμβάσεις στη γραφική Ευριπίδου. Ενθουσιασμός! Ενθουσιασμός κυρίως για τους ποδηλατοδρόμους, μιας και το ποδήλατο παραπέμπει στην παιδική ηλικία της ανεμελιάς και για πολλούς συνειδητοποιημένους οικολογικά Αθηναίους αποτελεί τρόπο ζωής. Ως τώρα, κάθε φορά που βλέπαμε έναν ποδηλάτη να κυκλοφορεί ανάμεσα σε μας τους οδηγούς-κάφρους συνέβαιναν δύο τινά: ή κάναμε τα πάντα για να τον προφυλάξουμε, με κίνδυνο να πάθουμε εμείς ζημιά, ή του δείχναμε πόσο ισχυρότεροι και ωραιότεροι είμαστε. Αραγε, θα αλλάξει αυτό;

Παρά τον ενθουσιασμό μου, ωστόσο, μια απορία την έχω: ποια είναι η σκοπιμότητα της πεζοδρόμησης της Πανεπιστήμιου, ως προς το σκέλος των ποδηλάτων βεβαίως. Γιατί για το άπλωμα των καφενέδων, να απαντήσουν οι ειδικότεροι εμού. Aς πούμε, όμως, πως κατηφορίζουμε την Πανεπιστήμιου προς την Ομόνοια. Και μετά; Μετά δεν έχουμε παρά να επιστρέψουμε στο Σύνταγμα και άντε πάλι απ’ την αρχή. Μου θυμίζει την πλατεία του Αρεως στην πατρίδα του πατέρα μου, την Τρίπολη, που με τα ποδήλατα ανεβοκατεβαίναμε την πλατεία επί ώρες μέχρι να φάμε με τους γονείς μας το υπέροχο παγωτό της εποχής. Εδώ, όμως, χάνω κεφάλαια, φοβάμαι, όπως νομίζω ότι χάνω κεφάλαια και στο θέμα του Μητροπολιτικού Πάρκου, στο Ελληνικό, το στοιχειωμένο πάρκο. Εξαγγέλθηκε από τον Σημίτη το 2001 και από τον Σουφλιά το 2007. Τότε, ο Στέφανος. Μάνος είχε δημοσιεύσει στην «Κ» άρθρο με τον τίτλο «Το μεγάλο έγκλημα σε βάρος της Αθήνας», όπου εξηγούσε γιατί «η απόφαση της κυβέρνησης να μετατρέψει 5.000 στρέμματα του αεροδρομίου του Ελληνικού σε μητροπολιτικό πάρκο ήταν μια απίστευτη επίδειξη ματαιοδοξίας νεόπλουτων και τρανή απόδειξη βαθιάς πνευματικής κούρασης».

Δεν αδικώ την Τίνα. Οι υπουργοί, υπό το άγχος της παρουσίασης κυβερνητικού έργου -καθότι επιτηρούμενοι, ξεπερνούν τα όρια του εφικτού και πελαγοδρομούν. Στο τέλος της μέρας πολλά θα έχουν χαθεί ανάμεσα στις συντεχνίες, τα συμφέροντα των δήμων και των μύριων φορέων. Τελικά, για να μη μένει πάντα ο πολίτης μόνος με το ποδήλατο στο χέρι, ίσως θα ήταν προτιμότερο να θέτουμε μικρότερους και περισσότερο λειτουργικούς στόχους, αν θέλουμε να ελπίζουμε σε κάτι.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_17/06/2010_404783

2 σχόλια:

ximaleo είπε...

Κοίτα η Πανεπιστημίου είναι καλή για αεροβική, καθότι έχει μία ελαφριά κλίση. Οπότε μπορείς να την ανεβαίνεις ποδηλατώντας έντονα και μετά να κατεβαίνεις στο χαλαρό. Και δώστου πάλι...
Ένα άλλο γεγονός που δεν αναφέρει το άρθρο είναι πως θα φτάνεις στην Πανεπιστημίου με το ποδήλατο, αφού ως γνωστόν τα ποδήλατα απαγορεύονται στα τρένα. Θα μπορούσε να ξεκινήσει από εκεί η βάζελο-Τίνα.
Κατά τα άλλα με ενοχλεί το γεγονός πως η ιδέα της μεταφοράς κτιρίων και υπηρεσίων στο Ελληνικό, ώστε να φτιαχτούν πάρκα στο κέντρο της Αθήνας και όχι στην παραλία, προβάλεται ως ιδέα του Στεφανου Μάνου. Η ιδέα είχε πρωτοδιατυπωθεί έπειτα από μελέτη του τμήματος Συγκοινωνιολογίας του ΕΜΠ. Αυτό το ίδρυμα που ο αρχισυντάκτης της Κ κατηγορεί ότι δεν παράγει τίποτα και κακώς το πληρώνει ο μπάρμπα-Μήτσος από τα Γρεβενά. Αλλά κατά τον Πάσχο, μόνο ο Friedman και ο Hayek μπορούν να μας σώσουν.

Ανώνυμος είπε...

Εγώ ξέρω ότι ο Μάνος ως "τζούνιορ" υπουργός στην κυβέρνηση Καραμανλή (του θείου) είχε προσπαθήσει να επιβάλει την κατασκευή πιλοτών σε όλες τις νέες πολυκατοικίες. Η πρόταση συνάντησε αντιδράσεις από το λόμπι των εργολαβο-ιδιοκτητών οι οποίοι θα έχαναν μαγαζιά και ισόγεια διαμερίσματα και παραπέμφθηκε στις καλένδες. Πόσο διαφορετική και πιο ανθρώπινη θα ήταν άραγε η Αθήνα αν είχε περάσει η πρωτοποριακή για την εποχή πρόταση; Κι ας μην συγχέουμε τον "ευπατρίδη" Μάνο με τον Ανδριανόπουλο.

Απο